Алгоритм професійної взаємодії фахівців ІРЦ і команди супроводу (КС) дитини з ООП
Крок 1
Ознайомлення учасників команди супроводу з особливими освітніми потребами дитини, які визначені у Висновку ІРЦ. У разі необхідності - надання роз'яснення щодо особливостей освітніх потреб дитини.
Надання фахівцями ІРЦ консультативної допомоги КС з питань організації інклюзивного навчання, відповідно до визначених освітніх потреб; додаткових даних про дитину за підсумками комплексної оцінки (наприклад, визначення найсприятливіших для виконання певних видів діяльності умов тощо, що дає змогу скласти загальну характеристику дитини).
Крок 2
Участь фахівця ІРЦ у підготовці Індивідуальної програми розвитку, за потреби - Індивідуальної навчальної програми, Індивідуального навчального плану - для закладів загальної середньої освіти, та Індивідуального освітнього плану - для закладів дошкільної освіти.
Фахівці ІРЦ надають наставницьку підтримку з питань узгодження діяльності всіх членів КС, пояснюючи сутність і необхідність дотримання єдиних вимог до адаптацій, модифікацій, створення графіка навчального навантаження дитини.
Здійснення фахівцями ІРЦ поточного (за потребою) і кінцевого (двічі на рік) моніторингу розвитку дитини за запитом КС з метою визначення динаміки розвитку дитини та необхідності коригування напрямів, умов, змісту надання освітніх послуг, відповідно до ІПР.
Крок 3
Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг шляхом проведення індивідуальних та групових занять фахівцями ІРЦ. Інформування КС про особливості та результати перебігу психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг фахівцями ІРЦ з метою використання в освітньому процесі дитини найбільш ефективних методів і прийомів.
Надання фахівцями ІРЦ методичної допомоги КС, відповідно до потреб, що виникають у процесі роботи: ознайомлення із чинним законодавством у сфері навчання дітей з ООП; спеціальні методики надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП; здійснення відповідних адаптацій і модифікацій в освітньому процесі; особливості організації освітнього середовища, інформування про сучасну літературу та інші можливості професійного розвитку з питань навчання дітей з ООП.
Проведення працівниками ІРЦ інформаційно-просвітницької діяльності, яка передбачає запобігання порушенню права дитини з ООП на освіту, виникнення психотравмуючих факторів, що призводять до унеможливлення перебування дитини з ООП у дитячому колективі. Крім того, фахівці ІРЦ можуть ініціювати спеціальні зустрічі з членами КС і батьками, проведення «акцій толерантності» (наприклад, написання творів, що присвячені різним ситуаціям виникнення труднощів адаптації дітей з ООП у дитячому колективі, з подальшим їх обговоренням, ілюструванням сюжетів, із залученням батьків усіх дітей класу (групи) ін.).
У випадках виникнення суперечливих ситуацій, що ускладнюють перебування дитини з ООП в умовах інклюзивного навчання, працівникам ІРЦ належить провідна роль в ініціюванні захисту прав дітей з ООП на інклюзивне навчання.
Підтримка фахівцями ІРЦ може надаватися в різних
формах. Тому співпраця та взаємодія фахівців
ІРЦ та команди супроводу (КС) є багатоаспектним та творчим процесом, що має забезпечити надання
якісних освітніх послуг кожній дитині.