Особливості роботи вчителя-реабілітолога

28.07.2021

Одними з основних умов і факторів, які сприяють гармонійному розвитку дитини є систематичне запровадження занять з фізичної реабілітації.

Фізична реабілітація передбачає застосування з лікувальною і профілактичною метою фізичних вправ і природних факторів у комплексному процесі формування, відновлення здоров'я, фізичного стану та працездатності дітей з особливими потребами.

Допомогу в фізичному розвитку дітям з ООП надає вчитель-реабілітолог - фахівець з фізичної реабілітації. В ІРЦ вчитель-реабілітолог:

  • оцінює рівень фізичного стану (розвитку) та фізичної підготовленості дітей;
  • виявляє причини порушень психофізичного розвитку на основі комплексного обстеження;
  • надає корекційну допомогу дітям, які мають відхилення у фізичному розвитку;
  • взаємодіє з батьками та педагогічними працівниками, щодо реабілітаційних заходів.

Вчитель-реабілітолог впродовж навчального року здійснює комплексну допомогу дітям, впливаючи на їх моторну сферу та фізичний розвиток. Сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному, тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює  послаблені рухові функції.


Метою роботи вчителя-реабілітолога у закладі є:


• визначити особливі освітні потреби дитини, її сильні сторони;

• сприяти формуванню правильних рухових стереотипів на всіх етапах розвитку дитини з особливими потребами.

Під час індивідуальних занять з дітьми працює над формуванням основних рухових функцій дітей відповідно до онтогенетичного розвитку, сприяє створенню відповідних умов для розвитку дитини в домашньому середовищі.

Перед проведенням корекційних занять реабілітолог обстежує дітей з метою виявлення рухових дисфункцій та визначення рухового потенціалу, визначає функціональні порушення та обмеження, оцінює великі моторні функції, оцінює ступінь порушення функцій, рівень мотивації до відновлення, визначає спрямованість особистості.

Вчитель-реабілітолог тісно співпрацює з батьками. Він для кожної дитини підбирає індивідуальні комплекси вправ, в залежності від тяжкості ураження, форми захворювання. Шляхи реалізації реабілітаційного втручання залежать від індивідуальних можливостей та потреб дитини.


Основна форма проведення занять - індивідуальна. Заняття передбачають роботу вчителя-реабілітолога в безпосередньому контакті з дитиною, проте для загального фізичного розвитку можливі заняття в підгрупі.

Завдання фізичної реабілітації:

  • забезпечення психічного та фізичного благополуччя;
  • формування необхідних навичок і умінь дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей;
  • створення умов, за яких реалізуються потреби дітей;
  • розвиток фізичних якостей;
  • зміцнення та охорона здоров'я дітей.

Щоб уникнути подальших негативних змін у здоров'ї дитини, рухова активність для дітей з особливими потребами вкрай необхідна. Правильне фізичне виховання дітей зміцнює і загартовує організм, підвищує резистентність до впливу негативних факторів навколишнього середовища, є найбільш ефективним засобом неспецифічної профілактики і найважливішим стимулятором гармонійного росту і розвитку дитини з ООП.


© 2019 Берегівський районний ІРЦ
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати