Розвиток емоційно-вольової сфери молодшого школяра

06.10.2020

Формування дитячої особистості тісно пов'язане з формуванням емоційно-вольової сфери. Через розвиток емоційно-вольової сфери у дитини відбувається розширення емоційного досвіду, формується можливість підкоряти свої дії певній поставленій задачі, добиватися досягнення цілі.

Кожна дитина неповторна та індивідуальна. Діти з ОП мають власні особливості розвитку емоційно-вольової сфери: для одних дітей характерна гіперзбудливість, нестійкий фон настрою, зайва активність; іншим дітям навпаки, влас­тива загальмованість, в'ялість, пасивність. Часто у дитини з ОП з'являється відчуття неповноцінності, а це, у свою чергу, робить спе­цифічним її ставлення до себе, до однолітків, до оцінок дорослих і дитячого колективу. У зв'язку з цим розвиток емоційно-особистісної сфери та корекція її недоліків включає:

- профілактику та усунення (пом'якшення) можливих агресивних і негативістичних проявів, інших відхилень у поведінці;

- розвиток дитини орієнтування у власних емоціях, та оцінці дитиною своєї поведінки на підставі отриманих знань і навичок;

- попередження і подолання негативних рис особистості і формування характеру;

- створення умов для формування адекватної самооцінки; розвиток соціальних емоцій, комунікативних здібностей.

Значну роль у розширенні та впорядкування емоційного досвіду дітей відіграють індивідуальні та групові корекційно-розвиткові заняття. У процесі взаємодії практичного психолога з дітьми, діти вчаться розуміти зміст і прогнозувати наслідки власної емоційної поведінки. Вони усвідомлюють значення емоційної атмосфери добра, радості, співробітництва для поліпшення і власного самопочуття, і відносин з однолітками. Діяльність практичного психолога спрямовується на виховання у дітей інтересу до оточуючих людей, розвиток контактності, формування навичок довільної регуляції свого емоційного стану та уникнення конфліктів.

Тільки під час спільної діяльності фахівців та батьків дітей з ОП можливо добитися відновлення всіх сфер психічної діяльності, включаючи і емоційно-вольову, що і забезпечує повноцінну інтеграцію і функціонування даних дітей в соціумі.

© 2019 Берегівський районний ІРЦ
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати